Alla inlägg den 4 april 2011

Av Blubh - 4 april 2011 17:12

Jag sparade en glasbit i fickan.

För den fick mig att tänka på dig.

Den låg där och skavde mot mitt ben,

men aldrig att den sa ett ord.


Jag ramlade igår med,

snubblade på min fot och föll frammåt.

Jag känner mig svullen och blå.

Men jag klarar mig bra nu.


Jag åkte inte till sjukhuset,

jag tyckte det räckte med en skvätt tårar.

Nu efteråt kanske det verkar dumt.

Nu när jag tittar på mina tår.

Men aldrig att jag gråter i efterhand.

Det är sånt jag inte är kapabel till.


Tänkte bara berätta för dig,

att jag har det bra nu.

Jag har färgat håret oranget,

och jag har plåster på mina fingrar.


Jag har fått nya tabletter,

och dom hjälper rätt bra.

Hade du sett mig,

hade du sagt att jag såg ut att ha det bra.


Och jag antar att jag har det. 

Jag kan nog säga att jag har det rätt bra.



Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards