Alla inlägg under maj 2013

Av Blubh - 2 maj 2013 20:56

Det tog tre dagar och sju timmar att packa ner hela mitt liv i fyra mörkbruna kartonger.
Det tog även två dagar och tjugosju minuter att bestämma om jag skulle slänga dina tröjor eller inte.
För faktum är att dina tröjor börjar bli lite för stora, de hänger slappt över axlarna och jag ser ut som en trasig tös i sin pappas förstora arbetskläder när jag bär dom.

Jag kollade på Peter pan idag, du vet att han alltid får mig att må bättre.
Det gick som en elstöt genom kroppen på mig och snart kunde jag urskilja hur min hud började knottra sig för att sedan efterlämna en rysning.
Det kändes skönt faktiskt, att få gråta till Peter pan och återfinna känslan av att aldrig vilja växa upp.

Men du vet, han växte ju typ upp.
Och jag med kanske,
För jag ser inte längre ut som en flicka i sin pappas arbetskläder.
Mer som en flicka som växte upp och var tvungen att börja sminka sig.
Meningslöst

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards