Alla inlägg under maj 2011

Av Blubh - 30 maj 2011 14:27

Jag vill berätta om min nya förälskelse.

Kolsvart hår och ett leende som får mitt hjärta att hoppa rundor.

Men jag struntar i det.

För orden räcker inte till idag..


Det finns så mycket jag vill göra,

Solen lyser, och mina nyplanterade växter ger mig ny energi.

Jag har börjat odla saker.

Tar lite frön från olika frukter,

krativiteten strömmer ut från mina händer.


Men jag har läxor att göra,

så jag får väl stanna inne.

Kanske jag smyger ut efter läxorna.

Sjunger lite i trädgården och fixar jord under naglarna.


Jag skulle fått mvg på att leva livet.

Om dom tog väck läxorna,

gav mig ett papper jag skulle fylla.

Med kunskaper om omvärlden.


Då hade jag fyllt en hel bok,

om hur jag lärt mig att leva.


Och jag hade fått mvg,

tro mig.

Dom hade gett mig mvg,

om dom sett hur jag lever livet,

med världens största leende på läpparna.

Av Blubh - 17 maj 2011 14:33

Så äro vinden,

fylld av människors viskande hemligheter.

Så sjunger ett barn tyst,

om en morgondag som inte existerar.

Så berättar en pojke,

om helgens alkohol insident.


En tår,

i varje vrå.

Hennes hår är fyllt av hemligheter,

det är svart och tovigt.

Och så fyllt av hemligheter.


Så hör jag plötsligt hennes fnitter.

Som fyller våra söndriga öron.

Hon skyler sina knän,

som skrapats mot en hård mark.


För där kommer:

En tår,

i varje vrå.

Hennes hår är fyllt av hemligheter,

det är svart och tovigt.

Och så fyllt av hemligheter.

Av Blubh - 9 maj 2011 19:07

Jag är i ett sårbart tillstånd viskade han några få centimeter från mitt öra.

Det är jag som borde viska till dig.

För du knullade min bästvän när hon sov.


Det är våldtäkt, 

Det är våldtäkt skriker omvärlden.

När en kille knullar en tjej.


Och så försvinner du från omvärlden en liten stund.

Tar en klunk cider och tittar dig i speglen.

Du är ful vännen, så oändligt ful.


För håret står på ändan ut,

och färgen ser ut som en clementin.

Sliten är du oxå,

mörk under ögonen och ojämna tänder.


Gör det ont att vara så ful frågar jag.

- Det är klart det gör ont att vara så ful.


Och du dricker lite till,

tar en cigg och vänder ryggen ut.

Dra in Magen lite till, 

nu ser du tjock ut oxå.


Men det gör inget,

det gör inget att jag är ful viskar du.

För imorgon ska jag knulla en ny.

Av Blubh - 7 maj 2011 17:26

Det hänger en likpåse i vår trädgård.

Den är svart och skär sig när det gröna gräset lyser.

Jag har inte förmått mig att titta i likpåsen.

Men jag vet att någon ligger där.


Kanske jag ska säga något,

det kan ju lika väl vara ett djur.

Skillnaden är, att om det är ett djur.

Kommer omvärlden vägra bry sig.

Och om en människa ligger i,

kommer snart hela världen informeras.


För det är så vi lever,

var gång vi andas.

Det är skillnaden mellan kön och ras.

Mellan hudfärg och hårfärg.

Det spelar ingen roll att vi är av samma art.


Nej precis,

det spelar ingen roll att vi är av samma art.

Av Blubh - 5 maj 2011 17:07

Hade alkoholen runnit i mitt blod,

hade du fått en knytnäve i ansiktet.

Men jag lovade mamma,

jag lovade mamma denna kväll.

Att inte dricka något.


Och du va berusad.

Du va full som ett svin.

Slog mig till marken.

Som om ingenting.


Och jag ser dina vänner på stan,

dom går runt dig som en flock.

Kanske du ångrar allt du gjorde,

hela situationen va ju rätt konstig.

Kanske du skrattar,

tycker allt va rätt kul.


För vad vet jag,

enligt dig är jag bara ful.

Av Blubh - 2 maj 2011 08:35

Jag blev slagen för jag va ful.

Det var nog det som skadade mig mest.

För nu vet jag att jag inte ska tro på dom.

Dom där, som säger att jag är vacker.


För fyllehundar ska man lita på.

Och han va full som ett svin.

Ja han va full som ett svin.


Men det var ingen som reagerade när han tryckte ner mig så.

När han berättade för alla hur ful jag va,

aldrig var det någon som sa imot.

Det krävdes ett slag för att någon skulle reagera.

Och sen var allt igång.


För fyllehundar ska man lita på.

Och han va full som ett svin.

Ja han va full som ett svin.


Och jag minns slaget från en fyllehund så väl, 

för det var med all hans kraft han fick mig till marken.

Folk reagerade när jag låg på marken.

Men dom var aldrig oroliga för mig.

Dom visste bara att om dom inte fick tyst på mig.

Skulle polisen snart ta dom.


För fyllehundar ska man lita på.

Och han va full som ett svin.

Ja han va full som ett svin.


För när folk hade sett mig på marken.

Och kastat sig över hans kropp.

Då frågade dom hur jag mådde.

Men dagen efter va allt glömt.


Då hade dom glömt att jag blev slagen för att jag va ful.

Nu är det dom andras tur, dom med ärr och blåmärke.

Nu är det dom som berättar hur ont allt gör.

För fyllehunden slog dom oxå.


Men dom glömmer mig,

dom glömmer att jag blev slagen för jag va ful.

För fyllehundar ska man lita på.

Och han va full som ett svin.

Ja han va full som ett svin.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards