Alla inlägg under januari 2012

Av Blubh - 3 januari 2012 21:35

Han skyller på flaskan,

den som ligger i hans hand.

Men inte en droppe har runnit genom hans hals

men de är lätt att skylla på annat,

när inga ursäkter finns.


Och de är lätt att kyssa andra,

när avundsjukan tas till.

För jag ser i dina ögon,

att de är inte såhär de ska va.

Och jag känner dina andetag,

dom flämtar precis som jag.


Det är vågat de vi gör, säger du

och krossar ett hjärta med din andra hand.

Det är galet, säger jag

och plockar upp bitarna av de du krossat.


Likt en gammal leksaksbil som bleknat,

ty för mycket sol har visats.


Det är giftigt de du gör,

när du kysser mig utan känslor.

Det är farligt de vi gör,

när du håller min hand utan att låta mig gå.


Låt mig gå när dina känslor inte bär,

för mig vill du inte ha kvar här.

och här tänker jag inte stanna en dag,

när  anledningen till att du håller min hand

är för att du inte vågar vara ensam.




Av Blubh - 1 januari 2012 16:37

Sen ser du mina tårar,

som stjärnfall den här natten.

Och när raketerna smäller,

då ligger du ensam i din säng.

Och önskar,

önskar att någon skulle dela luften med dig.


För det är lätt att be om ursäkt

när himmlen ändrar färg.

Och det är lätt att sluta älska

när hjärtat inte bär.


Och när vännerna de tröstar

då är de alltid samma visa.

För de  fixar ju sig,

det vet ju alla.

Och jag är bättre än honom,

det är ju de dom säger.


Just för att det är lätt att be om ursäkt

när himmlen ändrar färg.

Och det är lätt att sluta älska

när hjärtat inte bär.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards