Alla inlägg under juli 2011

Av Blubh - 28 juli 2011 21:01

Det var ingen bra dag för honom att gråta i mitt öra.

Inte alls en bra dag för dig att bråka om mitt befinnande.

Dagen var inte heller bra för en familjelunch.


Det var inte heller en tillräckligt bra dag för regnet.

Det var inte heller en bra dag för lite tårar.


Men jag kallar det,

jag kallar det en tillräckligt vacker dag för Lars winnerbäck och varmt te.

Av Blubh - 25 juli 2011 22:29

Jag är på tok för arg för att sova.


Men jag är glad för det,

för det var länge sen jag va just, arg.

Jag va ledsen för några dagar sen,

till och med sårad.


Men just nu är jag bara arg och irriterad.

Jag tål inte det här " han sa du sa att han sa."

Jag tog semester från det samtidigt som jag slutade skolan.


OCh här är jag igen,

jag är på tok för arg för att sova.

Av Blubh - 10 juli 2011 21:59

Så letar du upp en gammal man,

låter han ta din hand.

Så att du slipper gå ensam hem ikväll.


Tar en vodka med is,

får han att bjuda på en öl.

Ikväll är du inte ensam,

allt utom ensam.


Ser en rosa sko storlek 24 på gatan.

Kanske du borde stanna upp.

Kanske skulle du se att främlingen blir din man.


Dom rosa skorna storlek 24 försvinner sakta i skuggan.

Och jag springer tillbaka,

jag ska ha mina tappade skor.

Av Blubh - 5 juli 2011 11:16

Dom sa att Jesus älskar alla,

men hade jag varit som honom hade jag varit hämndlyst.


Jag hade aldrig förlåtit dom som plågat mig

och sedan skrattat.


Och jag hade aldrig tagit tillbaka mitt liv,

om det var meningen att jag skulle dö.


Dom sa att jesus älskar alla,

Men jag tror inte riktigt på honom.


Dom sa att om någon slår dig,

ska du vända andra kinden till.


Dom sa om du tror på detta ska du få ett evigt liv.

Men jag har aldrig sett någon leva mer än till 80.


Jag berättade om hur jag tolkade biblen,

hur jag ansåg att gud ville ha mig.


Dom sa att de va fel.


Jag sa att de va fel att trycka ner någon för dens tro/uppfattning.

Jesus sa att jag hade rätt.

Skapa flashcards