Direktlänk till inlägg 3 december 2012

fyra dagar av tomhet

Av Blubh - 3 december 2012 22:09

Det var ett tag sen sist,

fyra dagar för att va exakt.

Dagarna har halkat förbi,

och tårarna har fryst fast på mina kinder.


De gör dem såhär dags på året,

och kinderna får en äppelröd färg.

Men det var inte tårar jag tänkte tala om,

inte heller om mina kindersfärg.


Faktum är att jag tänkte berätta hur jag känner just nu,

vilket kommer bli ett jävla helvete då jag inte känner något.

Är tomhet en känsla?
Eller är krossat hjärta en sjukdom?


För så känner jag lite ibland,

som att magen är ett tom hål

som bara är tomt.

Eller att hjärtat är krossat och jag har slut på silvertejp.


Jag sitter tvekande med fingrarna över mobilen,

jag har skrivit ett 34sidor långt sms till dig som jag aldrig kommer skicka.

Ibland trycker jag nästan på sänd,

då förstörs jag lite och blir sådär blottad igen.


Är det här en känsla?

Kan man kalla den förtvivlad?
Eller ensam, eller bara förstörd.

För jag vet inte vad som händer med mig när du inte är här,

och det känns så tragiskt när du sa att du aldrig skulle lämna mig.


För jag vaknar mitt i natten av att min röst ropar ditt namn,

men du är aldrig där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Blubh - 4 november 2013 18:22

För jag vill ångra mig och sedan ångra mig igen, aldrig vara säker på min sak. Jag vill göra samma misstag trettiosju gånger om, för att sedan skratta högt åt min egen okunnighet.   Jag planerar att pierca bröstvårtan nästa vecka, för att...

Av Blubh - 2 maj 2013 20:56

Det tog tre dagar och sju timmar att packa ner hela mitt liv i fyra mörkbruna kartonger. Det tog även två dagar och tjugosju minuter att bestämma om jag skulle slänga dina tröjor eller inte. För faktum är att dina tröjor börjar bli lite för stora,...

Hh

Av Blubh - 20 april 2013 16:15

Jag är inte vacker Men väldigt mycket mascara kan få folk att tro det. ...

Av Blubh - 19 april 2013 22:05

Det känns som silver nålar mot min hud, Tunna alldeles för smala silver nålar som sakta pressas mot min hud för att lämna små knappt synliga hål i magen på mig. Men de sa att det var inte farligt, För såhär dags på året läker hålen som fortast....

Av Blubh - 26 februari 2013 21:09

Ibland blir de fel, Det är oftast du som bär skulden.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards