Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Jag vill vara sjutton år och trehundra problem mailat hem

Av Blubh - 4 november 2013 18:22

För jag vill ångra mig och sedan ångra mig igen,

aldrig vara säker på min sak.

Jag vill göra samma misstag trettiosju gånger om,

för att sedan skratta högt åt min egen okunnighet.


Jag planerar att pierca bröstvårtan nästa vecka,

för att sedan kunna ta en taxi till moskva.

Där tänkte jag stå och skåda himlen så blå,

endast för att inse att det är samma himmel överallt.


Jag vill vara korkad och glad,

få trehundra problem mailade hem.

Gråta till ett alldeles för dåraktigt skämt

för att sedan inse att tårar är för gäves

och dessutom smakar salt.


Jag vill ligga med en främmande man,

och ta tåget till ingenstans.

Ringa en främling och fråga efter pengar,

för att därefter inse att pengar inte kan köpa lycka.


Men det kan köpa tjugoåtta kilo godis,

och det är i princip samma sak.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Blubh - 2 maj 2013 20:56

Det tog tre dagar och sju timmar att packa ner hela mitt liv i fyra mörkbruna kartonger. Det tog även två dagar och tjugosju minuter att bestämma om jag skulle slänga dina tröjor eller inte. För faktum är att dina tröjor börjar bli lite för stora,...

Hh

Av Blubh - 20 april 2013 16:15

Jag är inte vacker Men väldigt mycket mascara kan få folk att tro det. ...

Av Blubh - 19 april 2013 22:05

Det känns som silver nålar mot min hud, Tunna alldeles för smala silver nålar som sakta pressas mot min hud för att lämna små knappt synliga hål i magen på mig. Men de sa att det var inte farligt, För såhär dags på året läker hålen som fortast....

Av Blubh - 26 februari 2013 21:09

Ibland blir de fel, Det är oftast du som bär skulden.

Av Blubh - 17 januari 2013 15:52

Och där är hon som alltid trär på sig väskan för tidigt, precis som om hon är rädd att missa hållplatsen. Och bakom henne sitter killen som ständigt har en telefon i handen, som om han är rädd att missa ett samtal om världens undergång. Kans...

Skapa flashcards