Alla inlägg under juni 2011

Av Blubh - 7 juni 2011 06:21

Vi satt i sanden med nakna fötter,

båda va lyckliga över det vi hade.

Min u-ringning hade fått en blekare brun färg,

och hennes armar hade blivit smått röda.


Det hade nästan gått en vecka sen vi sågs,

och när vi möttes rann hennes tårar.

Hennes ovårdade hår hade fått en annorlunda färg,

jag skyllde allt på solen.

Men hon var vacker,

så otroligt vacker.


Så låtsades hon bli arg,

påpekade att jag fått henne bli glad igen.

Solen började skymma,

vi båda började bli kalla.

Men våra skratt höll ihop allting.


Det var den perfekta dagen,

för att veta 

att hon aldrig någonsin skulle lämna mig.

Av Blubh - 6 juni 2011 10:37

Dom pratade om tomhet i kyrkan,

om hur mycket bättre det känns.

När man kan dela den med någon.


Och jag insåg,

hur länge jag stannat isolerad.

Inne på mitt färgglada rum.


Så om fem dagar försvinner jag,

åker min egna väg.

för jag vill inte,

inte längre vara kvar här.


Jag grät mig tills sömns igår,

det kändes totalt värdelöst det också.

Så om jag återgår till den här tomheten.

Så  tror jag vi alla har den inom oss.

Det är alltid något som saknas.


Och just nu,

saknas allt som har en mening.



Av Blubh - 1 juni 2011 18:23

Jag skriver om tårarna,

för att slippa känna dom.

Jag talar om längtan,

för att slippa möta den.

Jag lyssnar på skriken,

för att slippa skrika själv.


Dom driver oss till vansinne,

dom knullar runt i ditt sinne.

Dom drar i ditt hår

och dom gömmer sig i ditt rum.


Små demoner smeker ditt ansikte,

hoppar i din säng och drar i ditt skinn.

Små demoner river dig när du sover.


Gissa var mina ärr kommer från?

Av Blubh - 1 juni 2011 18:09

Jag hörde ett skrik två kvarter bort.

Lät som en 10årig flicka.

Oskuldsfull var hon,

trots mörkrets förbannelse.


Våldtagen eller inte,

smärtan satt fortfarande som en kniv i bröstet.


Är det sånt folk vill höra,

sånt folk vill läsa.

När dom ser en blogg som den här.


En vän berättade igår om fördommarna vi skapat,

om människorna vi förstört.

och om kvinnor som gör oss alla till lögnare.


Jag glömmer lyssna till er alla,

ibland när ni berättar om det morgondagen ska göra mot er.

Så glömmer jag att lyssna,

Om det är för att jag inte orkar höra era röster.

Eller för att jag hatar hur ni skryter.


Det spelar ingen roll,

jag kommer inte lyssna på era röster.

Ingen annan gör det, så varför borde jag.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards