Alla inlägg under juli 2012

Av Blubh - 30 juli 2012 22:30

Som en sång som plötsligt tar slut,

lika drastiskt som när vi talade ut.

Det var inget komplicerat det vi hade,

men det var inte enkelt nog för att bara göra slut.


Så om jag ringer dig ikväll,

tackar du då nej till att följa med mig hem? 

Jag hade gärna låtit dig va min filt inatt,

känner mig så ensam bara.


Du vet det finns ett land, 

på kartan som inte blivit döpt än.

Ska vi åka dit och döpa det efter dig? 


Det hade kännts så bra att dela en dag med dig,

en sista stund att ta farväl av allt.

Orden lägger sig fel i meningarna, 

jag är inte så ledsen över att du är borta.

Jag är bara ledsen för jag inte kommer få tillbaka dig. 

Av Blubh - 29 juli 2012 23:37

Som en kram om min kropp,

som hålls kvar lite grann.

Och som ett nummer på mobilen,

som aldrig försvann.


Kan jag ringa dig ikväll?

Om du fortfarande är vaken vill jag höra din röst.

Om inte kan vi väl ses imorgon,

jag vet inte vad jag håller på med.


Men inatt är jag ensam i min lilla säng,

och det hade varit skönt att somna i din famn.

Slippa vara ensam en sekund,

kan du inte säga att jag är vacker?

Jag älskar när du tar orden i munnen,

smakar lite på dom innan du säger att du tycker om mig.

Då känner jag mig älskad

som sommarens första fjäril.


Lika älskad som sommarens första fjäril

Av Blubh - 28 juli 2012 14:56

Jag är trött på att se folk lyckliga på tv,

"jag tappade 7kilo på en vecka."

Jag blir glad av vindens dans

och kärlekens vibbar.

Också av mina kurvor som vägrar försvinna.


Ikväll ska jag äta pizza, dansa och skaka på mitt fett,

-Hej jag har kurvor och det känns så jävla rätt.

jag ska ha kläder som inte säger stopp,

tvärtom dom ska framhäva min kropp.


Så släng dina tidningar om ideal och all annan skit,

läs detta så slipper du åka på nit.

Va glada för det som sitter på era kroppar,

några extra kilo ja man tackar och bockar!



Det är alltid trevligt att ha en smalmidja,

men det är inget gentemot ett självförtroende som livar.

Ja jag säger ju de att ett leende och ett choklad i fickan,

går jag härmed ut och är världen gladaste flicka.

Av Blubh - 21 juli 2012 22:55

Kärleken stod en meter ifrån mig,

tittade på mig med bruna ögon och hälsade snällt.

Såg ut som en vanlig pojke på sjutton år,

med lite spralligt guldfärgat hår.


På vintern brukar vi ta samma buss,

men ingen av oss gör sig besväret att söka kontakt.

Kanske är det för att på sommaren blir man så naken,

man blir skör i skinnet och kärleken rör sig som fjärilar.


Det liksom spritter och sprätter i benen på en,

och var sekund ger någon himlen en ny färg.

Jag skulle vilja veta hur det är att ha kärleken i handen sisådär,

ta upp en kyss ur fickan och låta den göra dagen så mycket bättre.


Men jag hade nog tappat den,

för du vet, det är ett stort hål i min vänstra ficka.

Och ingen plånbok har jag heller,

så var lägger man då en kyss utan att låta den tappa innebörden?

Och var lägger man kärleken utan att förlora den?


Var gör du av alla dina kyssar,

du sa du har inga kvar.

Av Blubh - 15 juli 2012 22:14

Det går inte en dag utan att du besöker mina tankar,

det går inte en sekund utan att din röst susar genom luften.

Jag står naken mitt i natten och undrar vad det är som har hänt,

du svarar inte när jag ringer.


Då återgäldar inte mina samtal,

hur ska jag veta att du fortfarande är här?

Du sa att vad som än händer lever vi aldrig i misär,

du skulle ringa igår kväll det hade du lovat.

Jag stannade uppe sent och hoppades att du skulle ringa,

hoppet sa till mig att du bara glömt, jag menar det gör ju vem som helst.


Du sa vi kan leva förevigt,

jag har alltid litat på dina ord.

Vad händer när världen vänds upp och ner?

Ramlar allt ut då, försvinner ut i ett tomt mörkt hål.

Jag har alltid undrat det.


VI hade så många planer på framtiden,

jag skröt alltid för mina vänner.

Jag ska gifta mig med min bästavän sa jag,

dom skrattade och sa att vi hörde ihop som månen och natten.


Det gör lite ont ibland,

när mitt hjärta bankar för snabbt.

Men jag har inte gråtit än,

jag är känslig men jag gråter inte.


Jag hoppas du förstår,

och ger mig en kram hejdå.


För jag ger faktiskt upp lite grann ikväll,

du kan ju ringa mig imorgon om du inte glömmer.


Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards