Alla inlägg under november 2011

Av Blubh - 30 november 2011 20:25

De andra kallar det tjock,

vissa skriker fetto till mig.

Det händer att folk skrattar när jag köper glass,

eller viskar när de går förbi mig på macdonalds.


Pappa säger jag ska tänka på vad jag äter,

skolsyster säger att jag kan dö i fetma.

När jag provar kläder ekar deras röster,

allting sitter för tight enligt dem. 


Sen när blev de rätt att vara smal?

vem bestämde att det var sexigt att vara smal? 


För jag, jag älskar mina 67kilo.

Och jag tycker det är sexigt,

att vara sig själv utan en massa dieter och ideal.

Av Blubh - 13 november 2011 22:14

jag färgade håret igår,

jag var så noga när jag borstade igenom det. 

Varje litet hårstrå skulle va sidenlikt.

Du svarade aldrig när jag ringde heller,

var du upptagen med att leva? 


Jag fick en kommentar av någon jag inte kände,

de sa jag såg ut som et struts.

Jag skrattade åt deras lustighet,

för det är sånt man gör när sånt händer väl? 

Man låtsas skratta som om det vore ett roligt skämt. 


Vaknade mitt i natten av att mina tårar frös till is,

det är så kallt att sova ensam. 

Du undrar säkert vad jag pratar om nu,

faktum är att jag har ingen aning.

Jag har glömt meningen med det här också.


Av Blubh - 9 november 2011 14:58

Det är höst nu jag vet,

man märker det tydligt såhär dags.

När löven passerar förbi

och du faller

ja du faller.


Så kommer en kärlek tillbaka denna höst,

det blir så ensamt när det är kallt säger de.

Men dig tar jag aldrig tillbaka,

nej för dig tar jag aldrig tillbaka.


Så stanna där under de nakna träden,

för aldrig att jag tar dig tillbaka.

Det är dags för en annan tid,

ja det är dags för en annan tid.



Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards