Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Blubh - 8 mars 2012 17:30

Så jag låter vinterskorna sitta på,

trots att jag inte vet vart jag ska gå.

Det är små onda monster,

som hoppar i min säng.

Och det är små onda monster,

som gömmer sig i dig.


För jag ser att du tvekar,

och jag känner likadant.

Så varför påbörja något vi inte vågar avsluta,

jag vill inte att kvällen ska sluta med tårar.


Jag som har sminkat mig så hårt,

och satt på mig en sidenklänning och allt.

Jag vill inte mina tårar ska få skölja väck,

den enda delan av skönhet i mitt ansikte.


Så förstör inte den lilla delen av skönhet i mig, 

utan avsluta de här snyggt för ikväll.

För jag vet att du inte älskar mig längre,

och jag vet att det inte är meningen att det skulle bli såhär.


Så ta tillbaka henne du en gång lämnat,

så återgår jag till mitt.

För mig vet jag att du snart kommer lämna,

så vi kan väl avsluta det här lite snyggt? 

Ovido - Quiz & Flashcards