Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Blubh - 19 februari 2012 10:37

Och han sa, ge mig en minut så ska jag krossa din värld.

Sen tog han sina väskor och försvann från min syn.

men han höll sitt löfte,

och han krossade min värld.


Så tog han mod till sig och förklarade va en vän var,

som om han hade rätten till de. 

En vän är en bra person, sa han.

Jag sa att en vän var en person som stannade hos en.


Han svarade att mina vänner var dåliga för mig.

Jag sa att mina vänner var de bästa för mig,

för jag har valt ut dom själv.


Det är lätt att klaga på andra,

och förneka ens egna brister.

Det är lätt att krossa någons värld,

i hopp om att rädda en annan. 


Men om hoppet att rädda någon är det du drivs av,

ska du veta att du aldrig kan rädda någon.

För du är inte kapabel till det.

Ovido - Quiz & Flashcards