Alla inlägg den 22 september 2011

Av Blubh - 22 september 2011 07:16

Jag drömde om min sjukdom inatt,

den svep sig över min kropp och gjorde mig blek.

Den började trycka sig in i ansiktet på mig

och la sig som ett vitt lakan över hela mig.


Dom säger jag borde äta bättre,

min sjukdom hänger tydligen på min kost.

Men när doktorn betrakade min halv eländiga kropp

sa han att det fanns knappt någonting han kunde göra.


Så jag lät kläderna ramla på igen,

fumlade efter bhn i sjukhusljuset.

Sedan gick han sin väg,

Skrev ut en salva för 600kr.

Den skule med högst sannolik inte heller kunna hjälpa mig,

så varför gav han mig denna och bad mig betala för att jag va sjuk?


Jag drack hallonjuice efter besöket,

satte mina kängor på mig och begav mig till en annan stad.

Där satt dom och drack kaffe och grät över sina brustna hjärtan.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards