Alla inlägg den 17 september 2011

Av Blubh - 17 september 2011 16:27

En röd klänning dansar runt mina knän,

ikväll är gatorna farliga. 

Sjutton centimeter klackar

och en hård svart sminkning.


Vinden fångar upp mitt hår 

och låter det leka i luften.

Mitt hjärta slår dubbla slag,

ikväll är jag fri från din makt.


Tåget går om tjugotre minuter,

jag ska sitta på en station nära dig.

Plåga mig med tanken på hur nära du är,

vi andas samma luft du och jag.


Jag får svårt att stå upp,

när tankarna kretsar om dig.

Det känns som om luften greppar tag om min hals,

och sakta försöker strypa mig. 


Elva minuter kvar, 

snart är jag nära dig igen. 

Dom spelar Fields of gold med Eva summer på tågstationen.

Det får mig att undra hur du känner nu,

och om du någonsin skulle våga röra mig igen.


Två minuter kvar, 

jag stryps sakta ikväll.

Vinden är kylig

och det skriks om hösten i varenda hörn.


Varenda gata är osäker ikväll,

mina klackar ska trampa sönder er. 

Det står kyla på himlen,

molnen har bildat ordet.


Mina klackar ekar överallt,

jag måste springa med för att hinna med tåget.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards