Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Blubh - 14 oktober 2011 08:42

Isen krossas under mina nakna fötter,

likt ett hjärta som brister denna kalla natt.

Mina andetag formar små rökluckor i den tomma luften,

halsduken snörjer sig runt min hals.


Det är en vanlig vinternatt i november,

bilarna rör sig förbi vår gata likt sommaren som passerade förbi.

I ett annat land, i en annan stad,

någonstans nära här.

Ligger en flicka i sin tomma säng och gråter över en gammal kärlek.


Så varför just i höst,

varför just när löven faller.

Jag frågar dig varför inte i höst,

det hade varit så mycket svårare en sommar.


Så var höst,

var minut,

ett brustet hjärta,

som inte står ut.

Läser samma rader,

på en gammal telefon.

ett litet brustet hjärta,

som inte står ut.

Av Blubh - 14 oktober 2011 08:42

Isen krossas under mina nakna fötter,

likt ett hjärta som brister denna kalla natt.

Mina andetag formar små rökluckor i den tomma luften,

halsduken snörjer sig runt min hals.


Det är en vanlig vinternatt i november,

bilarna rör sig förbi vår gata likt sommaren som passerade förbi.

I ett annat land, i en annan stad,

någonstans nära här.

Ligger en flicka i sin tomma säng och gråter över en gammal kärlek.


Så varför just i höst,

varför just när löven faller.

Jag frågar dig varför inte i höst,

det hade varit så mycket svårare en sommar.


Så var höst,

var minut,

ett brustet hjärta,

som inte står ut.

Läser samma rader,

på en gammal telefon.

ett litet brustet hjärta,

som inte står ut.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards