Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Blubh - 3 oktober 2011 20:11

Han nådde knappt upp till min midja och skrek hora efter mig,

hora är nåt man är inte hur man ser ut svarade jag lugnt.

Sen när blev det okej för en mindre utbildad människa att kränka äldre.

Frågar jag mig ofta när jag går i korridoren i skolan,

ser sexorna springa runt mina fötter och lärare som inte hindrar dom.


Mina kläder var snabbt ihopsatta imorse,

ett par knälånga, blåa jeans och en stor svart t-shirt.

Jag kallade inte till mig blickar,

inte heller var jag särkilt annorlunda klädd.

Men ändå kom ord som "Hora".


Inte heller har jag sex med många,

faktum är att jag har haft tre förhållande och i två av dom har jag knullat.

Ett farligt ord att använda idag "knullat" men vad gör de ordet farligare än andra ord, såsom sex, samlag, älska m.m


Så vad ger dem rätten att döma mig till hora,

och vad ger dem rätten att ge mig anklagande blickar?

Jag tror inte jag talar för mig själv när jag säger det faktum att jag är trött på att bli förnedrad.

jag är trött på att killar tar mig på brösten och tror jag gillar det.

Och jag är så otroligt trött på alla tjejer som säger ifrån utan att det hjälper.


Så idag blev jag kallad hora, igen.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards