Alla inlägg den 3 september 2012

Av Blubh - 3 september 2012 19:39

Det är inte lätt att skriva när tankarna dansar på annat håll,

inte heller lätt att sjunga när man inte har någon kontroll.

Imorgonkväll drar tjejerna med mig på fest,

dom tycker det är dags att glömma ditt namn.


Jag undrar om det är värt att leva

utan att veta varför.

Det är som en text vi läste här om dagen,

den var väldigt lång och tråkig.

Men när jag väl förstått innebörden,

förstod jag att den faktiskt inte hade någon.


Vad skulle meningen vara med att glömma ditt namn,

jag hade ändå haft kvar våra minnen.

Och vad hade varit meningen med att gå på fest,

det kommer ändå tillhöra historia imorgon.


Finns det någon mening i denna meningen,

undrar jag då meningslöst.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards