Alla inlägg den 10 april 2012

Av Blubh - 10 april 2012 08:41

Vem kan säga att vi har demokrati i vårt land,

när allt som bestäms grundas på en man.

Så ska du nu sticka ut och höras mest,

borde du ha tuppkam eller rida på en rosa häst.


Berätta för mig om era ideal,

om stora tuttar och nästa kval.

Vad är det för smala ben jag ser i skyltfönstret här,

jag gör vad som helst för att slippe se ut sådär.


För vem kan säga att vi har demokrati i vårt land,

när folk sover på gatan utan någon famn.

Är det demokrati att rösta fram,

att folk inte har råd till ett namn.


Säg mig nu alla kungar och högsatta män,

kan du sova gott i din dyra säng?

Känns det bra att veta att folk svälter,

Och du sitter med din dyra mat och älte'r.


För vem har sagt att det finns demokrati i vårt land,

när jag själv inte har råd med ett namn.

Jag talar för dom som inte har råd med sin röst,

nu säger jag orden som jag hoppas för dom ger tröst.

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards