Alla inlägg den 4 november 2013

Av Blubh - 4 november 2013 18:22

För jag vill ångra mig och sedan ångra mig igen,

aldrig vara säker på min sak.

Jag vill göra samma misstag trettiosju gånger om,

för att sedan skratta högt åt min egen okunnighet.


Jag planerar att pierca bröstvårtan nästa vecka,

för att sedan kunna ta en taxi till moskva.

Där tänkte jag stå och skåda himlen så blå,

endast för att inse att det är samma himmel överallt.


Jag vill vara korkad och glad,

få trehundra problem mailade hem.

Gråta till ett alldeles för dåraktigt skämt

för att sedan inse att tårar är för gäves

och dessutom smakar salt.


Jag vill ligga med en främmande man,

och ta tåget till ingenstans.

Ringa en främling och fråga efter pengar,

för att därefter inse att pengar inte kan köpa lycka.


Men det kan köpa tjugoåtta kilo godis,

och det är i princip samma sak.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards