Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Blubh - 22 augusti 2012 19:22

Pajen som fyller min tallrik har sakta färgats lila,

mjuka blåbär som gett ifrån sig en svag färg. 

Den där lila tonen av färg lägger sig som ett lager

och gör så att skedens mörka färg blir på tok för mörk.


Det har börjat en ny kille i vår klass, 

han verkar lite frånvarande

då han alltid tittar drömmande ut mot fönstret.

Man han gör inte en fluga nåt ont,

det såg jag för han lät en mygga suga blod ur hans halsådror.


Nu sitter han där på lektionen, 

iklädd sitt svarta hår med myggbett på halsen.

Ibland öppnar han sin mun och ut strimplar tankar om framtiden,

tankar som jag inte visste fanns. 


Pajen har börjat bli allt för kall nu,

kanske dags att äta upp innan det blir för mörk.

Det finns risk att jag inte ser skeden då. 

Presentation


varför är det så svårt att bara lära som vi lever
vi är ju ändå våra egna elever
om vi ska stilla vår hunger och släcka vår törst
är det nog lättast om vi slutar be om ursäkt först

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards